Sunday, June 4, 2017

dulce de leche bundt cake - kuglof sa kondenzovanim mlekom


Ovaj je kolač toliko jak, da je čak i meni, koja volim ubitačno slatke kolače, pola parčeta dosta. Odličan zimski kolač.(malo sam se zabunila što se sezone tiče, sorry - bilo je hladno ovih dana, a i jedva sam čekala da isprobam kondenzovano mleko koje mi je Ružica donela iz Grčke.)




Moram priznati da do sada nisam pravila kolač sa dulce de leche. Negde u podsvesti držim da ga jesam jela nekada - svi se mi sećamo starinskih oblatni sa karamelastom kremom. Jednom ih moram i ja napraviti (našla sam na netu receptić koji liči da veoma valja), ali za sada ima prednost projekat 'od korica do korica' - ovo je trideset osmi recept od sto koliko ih ima u knjizi Cake Keeper Cakes, koju sam, a da još uvek ne shvatam šta mi je, zajunila da spremim celu, uprkos sveopštom štrajku moje garderobe.

Kako je Ružica - ona čiji je kolač sa rogačem savršen, priuštila sebi kasnoprolećni odmor u Grčkoj, a ja sam bezobrazno tražila da mi donese konzervu dve kondenzovanog mleka. Jesam viđala te konzerve po grčkim supermarketima, ali mi nikada nije palo na pamet da se zapitam za šta služe - sve do ovog projekta koji je doneo neke nove sastojke u moju kuhinju - što je i svrha ovakvih projekata, zar ne? Izaći iz onoga što je poznato i udobno. O, koliko lepih stvari je oko nas i na njih nikada ne naletimo. Ili, kao u ovom slučaju, ne setimo ih se dugo...





Dakle, stigle su konzerve zaslađenog kondenzovanog mleka sa mora, pa sam jednu neko veče stavila da se krčka na laganoj vatri oko tri sata. Ujutro sam, i pored toga što sam znala šta očekujem, bila u čudu kad sam je otvorila. Radi! Mislim, naravno da radi, vrlo ozbiljna blogerka je o tome pisala, ali opet ima ta doza čuda koja je prisutna, a još se i pojača kad se gusta karamelasta smesa proba. I ukus te katapultira u detinjstvo...




 


  • 1 1⁄4 šolje (300 ml) ugrubo seckanih oraha
  • 1 šolja (240 ml) komadića čokolade
  • 1 kašika mlevenog cimeta
  • 1 1⁄4 šolje (300 ml) dulce de leche
  • 3 veća jajeta
  • 1 šolja (240 ml) kisele pavlake
  • 1 kašika ekstrakta vanile
  • 2 3⁄4 šolje (420 ml) brašna
  • 1⁄2 kašikice sode bikarbone
  • 1 1⁄2 kašikica praška za pecivo
  • 1⁄2 kašikice soli
  • 3⁄4 šolje (180 g) omekšalog putera
  • 1 1⁄2 šolja (360 ml) šećera


Rernu zagrejati na 175ºC. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof. Ili ga premazati premazom o kom sam pisala kad sam pravila prošli kuglof.

Pomešati orahe, komadiće čokolade i cimet u jednoj zdeli. Politi dulce de leche preko toga i mešati polako varjačom da karamel obavije orahe i čokoladu.


Ulupati blago jaja sa kiselom pavlakom i ekstraktom vanile.

Pomešati suve sastojke: brašno, sodu bikarbonu, prašak za pecivo i so.

Puter i šećer mutiti mikserom dok ne postanu penasti. Trebaće bar tri minuta, uz povremeno ručno ubacivanje smese koja se zalepi na zidove.

Kad su puter i šećer dobro umućeni, smanjiti brzinu miksera, pa dodavati po trećinu smesa sa jajima i suvu smesu - naizmenično.

Trećinu dobijenog testa za kuglof uliti u kalup, pa preko nje staviti trećinu dulce de leche smese. I tako ponoviti još dva puta.

Peći pedesetak munuta, pri kraju proveriti čačkalicom je li testo ispečeno. Pokriti foljom ako se primeti da zagoreva pre vremena.








  • 1 1⁄4 cups dulce de leche
  • 3 large eggs
  • 1 cup sour cream
  • 1 tablespoon vanilla extract
  • 2 3⁄4 cups unbleached all-purpose flour
  • 1⁄2 teaspoon baking soda
  • 1 1⁄2 teaspoons baking powder
  • 1⁄2 teaspoon salt
  • 3⁄4 cup (1 1⁄2 sticks) unsalted butter, room temperature
  • 1 1⁄2 cups sugar





1. Preheat the oven to 350ºF. Coat the inside of a 12-cup Bundt pan with cooking spray and dust it with flour.

2. Combine the nuts, chocolate chips, and cinnamon in a medium bowl. Drizzle the dulce de leche over the mixture and toss with a spoon to coat. Set aside.


1. Combine the eggs, sour cream, and vanilla in a large glass measuring cup and lightly beat. Combine the flour, baking soda, baking powder, and salt in a medium mixing bowl.

2. Combine the butter and sugar in a large mixing bowl and cream with an electric
mixer on medium-high speed until fluffy, about 3 minutes, scraping down the sides of the bowl once or twice as necessary.

3. With the mixer on medium-low speed, pour 1⁄3 of the egg mixture into the bowl in a slow stream. Add 1⁄3 of the flour mixture. Add another 1⁄3 of the egg mixture and another 1⁄3 of the flour mixture. Add the remaining egg mixture and then the remaining flour mixture. Scrape down the sides of the bowl and beat on medium speed for 1 minute.

4. Scrape 1⁄3 of the batter into the prepared pan. Sprinkle with 1⁄3 of the dulce de leche mixture. Repeat two more times. Bake the cake until it is golden and a toothpick inserted in the centre comes out clean, 55 minutes to 1 hour. Let the cake cool in the pan for 15 minutes, then invert it onto a wire rack to cool completely. Slice and serve.

5. Store uneaten cake in a cake keeper or wrap in plastic and store at room temperature for up to 3 days.





This is thirty-eight cake from Cake Keepers Cake cookbook, by Lauren Chattman, on my blog. This is the cookbook that I find out thanks to Joyce's food blog named Kitchen Flavours


I'm linking this post with Cookbook Countdown #18 hosted by 







...a evo i još jednog recepta za kondenzovano mleko. Na fejs grupi Kuhinjica tri srca, podelila ga Tatjana Rodić.

Napravite sami kondenzovano mlijeko za 15 minuta. Recept- 200g mlijeka,200g secera,20g maslaca. Usuti sve sastojke u visoku serpu i na tihoj vatri ostaviti da prokljuca.Cim prokljuca pojacajte vatru i kuvajte jos 10 minuta. Masa se jako pjeni i vazno je da je posuda dovoljno visoka.Dobicete rjetku masu koja se hladjenjem zgusne. Stavite u cistu staklenu teglu i kad se ohladi stavite u frizider,tamo ce se zgusnuti do kraja.

ps. obratite paznju nije 200ml mlijeka nego 200g.

1 comment:

  1. I love dulce de leche, but it is not easy to find over here. So I have always made my own whenever a recipe calls for it. Your cake looks very moist with lovely crumbs.

    ReplyDelete