Wednesday, June 21, 2017

lišće cvekle sa sočivom


Neki dan na pijaci, žena pored mene kupuje mladu cveklu, a prodavac odseca divne crvene stabljike i lišće, i baca ga. Uglavnom ne turam nos u tuđa posla, pa nisam pustila krik NE!!! koji se začeo u meni...
Mlada je cvekla i meni otkrovenje, koliko je ukusnija od one starije, na koju smo navikli. A lišće je posebna priča - tek me internet naučio da ono nije za džabe tako lepo na izgled. Ono nam tako vrlo jasno kaže da je ukusno. Evo jednog načina da se pripremi.




Potrebni sastojci:

  • 10 šolja iseckanog lišća cvekle sa neodoljivo šarmantnim crvenim stabljikama
  • 2 šolje sočiva
  • 1 šolja seckanog paradajza
  • 2 kašike ulja
  • 2 kašikice semena kima(opciono)
  • 2 kašikice isitnjenog belog luka
  • prstohvat asafoetide
  • 2 kašikice aleve paprike
  • pola kašikice kurkume, ja sam stavila više
  • 2 kašikice garam masale
  • 2 kašikice gija, a može se zameniti i maslinovim uljem za posnu varijantu



Iseckati lišće cvekle i potopiti ga u posudu sa puno vode. Vaditi cediljkom lišće i baciti vodu. Ponavljati postupak sve dok na dnu posude ne bude potpuno čista voda.

U velikom tiganju na ulju propržiti seme kima i beli luk. Dodati asafoetidu, pustiti pet minuta da ulje upije začine, pa dodati seckani paradajz.

Kad paradajz omekša, dodati lišće cvekle, sočivo, kurkumu, alevu papriku i so. Dosuti 4 šolje vode.

Kuvati na laganoj vatri, dok se sočivo ne skuva.

Na kraju umešati garam masalu i gi.




Ovo je idealno da se posluži uz naan. Nama svima belo brašno smeta iz raznih razloga, ali ako neko hoće naan, može kod Mari u Mirisnoj teki da nađe recept, pravila ga je baš danas. Ideju za ovo jelo našla sam na divnom blogu Edible Garden, prepunom perfektnih vegetarijanskih ecepata, koji već 10 godina piše Nags, koja za svoje recepte kaže: My recipes are meant to be quick yet healthy and delicious - Nothing fancy, nothing too difficult.  















2 comments:

  1. Interesantan recept.Nisam pravila ništa od lišća cvekle.Sad idim da može da

    posluži u ovim kombinacijama. :)

    ReplyDelete
  2. i ja sam nedavno počela da je koristim, kad sam je videla koliko je lepa na pijaci, potražila sam na netu i shvatila da je u mnogim kulturama to lišće kao kod nas , recimo, blitva. Isto... ljudi koriste i list kelerabe...

    ReplyDelete